ایران و توران!

خرید بک لینک
دو تا خواهر بودند: ایران و توران. سه تا برادر هم داشتند اما این دو تا خواهر چیز دیگری بودند! هنوز جنگ جهانی دوم شروع نشده بود که ایران رفت اروپا که درس بخواند. اول پرستاری و بعد هم پزشکی. دختر درسخوان شاگرد اول کل ایران شده بود و حالا داشت در یکی از شهرهای آلمان پرستاری میخواند. جنگ جهانی که شروع شد از اینجا رانده و از آنجا مانده به ناچار هشت سال دور از خانواده در آلمان و اتریش سر کرد. البته چند سال آخر را کمابیش با همسر آیندهاش که آن هم قصه خودش را دارد. ایران بعد از تمام شدن جنگ برگشت به ایران، البته همراه همسر اتریشیاش که یک نقاش بود. ایران بعدها تبدیل به یک پزشک انساندوست در شهر همدان شد.

و اما توران!

توران بعد از تمام شدن جنگ جهانی به اروپا رفت، یعنی همان زمانی که ایران برگشت به ایران! توران در سوربن تعلیم و تربیت خواند و روانشناسی. بعد از برگشت به ایران با یک افسر ارتش ازدواج کرد که وصالشان چندان دوامی نداشت. همسرش بعد از کودتای بیست و هشت مرداد اعدام شد و توران ماند و یک بچه هشت ماهه. توران دوباره ازدواج کرد و همراه همسرش یکی از بهترین مدرسههای ایران را راهاندازی کردند.

توران و ایراندخت میرهادی دو نفر از زنان ایران بودند که سرنوشتشان برای هر زن ایرانی الهامبخش خواهد بود. اما قطعاً اگر مادری مثل گرتا دیتریش این دو خواهر را به بار ننشانده بود هرگز سرنوشت این دو خواهر خواندنی نمیشد!

پ.ن: مطالعه دو کتاب «مادر و پنجاه سال خاطرات زندگی در ایران» و «خاطرات و زندگی دکتر ایراندخت میرهادی» را به شدت توصیه میکنم!

نوشته شده در جمعه نوزدهم خرداد ۱۳۹۶ساعت 17:47 توسط سایه| |

بارونی...

ما را در سایت بارونی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 9 تاريخ: دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت: 21:37

صفحه بندی