و اما توران!
توران بعد از تمام شدن جنگ جهانی به اروپا رفت، یعنی همان زمانی که ایران برگشت به ایران! توران در سوربن تعلیم و تربیت خواند و روانشناسی. بعد از برگشت به ایران با یک افسر ارتش ازدواج کرد که وصالشان چندان دوامی نداشت. همسرش بعد از کودتای بیست و هشت مرداد اعدام شد و توران ماند و یک بچه هشت ماهه. توران دوباره ازدواج کرد و همراه همسرش یکی از بهترین مدرسههای ایران را راهاندازی کردند.
توران و ایراندخت میرهادی دو نفر از زنان ایران بودند که سرنوشتشان برای هر زن ایرانی الهامبخش خواهد بود. اما قطعاً اگر مادری مثل گرتا دیتریش این دو خواهر را به بار ننشانده بود هرگز سرنوشت این دو خواهر خواندنی نمیشد!
پ.ن: مطالعه دو کتاب «مادر و پنجاه سال خاطرات زندگی در ایران» و «خاطرات و زندگی دکتر ایراندخت میرهادی» را به شدت توصیه میکنم!
نوشته شده در جمعه نوزدهم خرداد ۱۳۹۶ساعت 17:47 توسط سایه| |
بارونی...ما را در سایت بارونی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 9