این خانه سیاه است

خرید بک لینک
این خانه سیاه است
امروز برای اولین بار فیلم "خانه سیاه است" را دیدم. مستند تلخی از فروغ فرخزاد درباره جذامیان آسایشگاه بابا باغی تبریز. شاید به دلگیری و زیبایی شعرهایش. جالب است وقتی یک هنرمند دست به آفرینش می زند، همه تراوشات روحش شبیه به هم از آب در می آیند، خواه شعر باشد یا فیلم یا یک قطعه ادبی یا نریشن یک فیلم مستند. خانه سیاه است هم مثل شعرهای فروغ زیبا بود و تلخ. اما خدا را شکر که دیگر خانه سیاه نیست! خدا را شکر که دیگر به ندرت کسی در ایران به جذام مبتلا می شود تا مردم از شهر بیرونشان کنند و بعد کسی مثل فروغ بخواهد درباره شان فیلم بسازد.

نوشته شده در چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۶ساعت 21:55 توسط سایه| |


بارونی...

ما را در سایت بارونی دنبال می‌کنید

برچسب: این,خانه,سیاه,است, نویسنده: بازدید: 17 تاريخ: جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:14

صفحه بندی