خواستم چیزی در تکمیل پست قبلی بنویسم اما نشد. بحث حجاب و اجبار به آن بحث مفصلی است که مطمئناً از عهده من بر نمیآید. زنان ایرانی چه باحجاب باشند و چه بیحجاب و چه بدحجاب خواسته و ناخواسته با این موضوع درگیرند. حتی اگر مذهبی و معتقد به پوشش باشی باز هم به دلیل شرایطی که با ناآگاهی در جامعه به وجود آمده درگیر آن خواهی شد. این چند ماه اخیر بنا به دلایلی کمی در این مورد مطالعه داشتم و یکی ز کتابهای تحقیقی که در سالهای اخیر در این مورد چاپ شده را میخواندم و تنها چیزی که به ذهنم میرسید این بود که افسوس که سرنا را از سر گشاد آن میزنیم!
حرف فراوان است اما در عمرم دختران زیادی را دیدهام که نه مذهبی بودهاند و نه محجبه و بعدها تغییر کردهاند اما تغییر هیچ کدامشان با بگیر و ببندهای خیابانی و زور و اجبار نبوده است. ای کاش برسد آن روزی که دینداران ما بفهمند نور هیچ هدایتی را با زور و شلاق نمیتوان به مغز و قلب کسی تاباند.
بارونی...
ما را در سایت بارونی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 10 تاريخ: شنبه 24 مهر 1395 ساعت: 20:56